Apabila aku mengandung...

Ha..ha..ha.. sebenarnya dah lama dyla tag aku...tp br skrg aku nk jawab tagnya...

Masa 1st pegnant, dah 3 bln baru aku rasa loya2 dan x bleh siang ikan cz x tahan baunya. Time nk memasak ok jer tp x bleh bau org lain masak...jd masa tu hubbyku lah yg jd mangsa kena siang ikan...cz setiap mlm lps kerja aku akan msk sendiri utk mkn mlm sampailah di saat2 akhir aku pecah air ketuban (time tu tgh tumbuk sambal)kui..kui..kui...

Ni gambo aku masa last pegnant yg 1st dulu...


Yg 2nd pegnant ni plak...sebln pegnant dah rasa lain mcm jer...nk muntah jer...selera mkn mmg berselera..tp lps tu pasti muntahkan blk...pelik btl...pastu mkn lagi...mcm tu lah sampai 4bln baru rasa ok...time tu mmg x bleh bau bawang semasa menumis...mmg masa ni aku cuti memasak...kui..kui..kui...pastu MC memanjang jer...cz 3 kali tumpah darah...nasib ok jer babyku sampai skrg..alhamdulillah...ble dh lbh 4 bln, aku dah kembali normal.
Pasal berat bdn, masa awal2 mengandungkan Muhammad Hazieq, berat 45kg. Lps 9bulan jadik 62kg....yg 2nd pegnant ni...mula2 berat aku 48kg...skrg dah 7bln lbh berat aku 62kg...sampai 9 bln mau berat aku 70kg...mati woo mau trnkan blk nanti...
Pasal baju pegnant, byk aku beli kat jusco and adalah sehelai aku beli kat modernmum...kasut plak, aku pakai kasut scholl masa 1st pegnant. 2nd ni aku pakai kasut santa barbara polo & racquet club, agak comfort jugak dan ringan jer.
Ok lah ni jer yg dpt aku citekan eik...

4 comments:

DYLA said...

ish ish ish, awat lama nak jwb ni. bz yer? asik jalan2 je. kecik nya kak 62kg je. tu berat dyla skang tu

- tety - said...

peerghh mantop nih time peknen.. tp ok la, bleh menten balik pas branak + gap 1st & seken x jauh.. kira ok dah tuh...

k.tety ms peknen kan danial naik 20kg! mmg nightmare giler okeh..
ms peknenkan armand laknaik 15kg... imajin la betapa gumuks time peknen... hahahha

Anonymous said...

hehehehe.... aku ni jenis tak mudah nak cam orang...

xpelaa dah ko dah jumpa aku, kira kita kawan laa erk...!! peace!!

awat aku asyik jumpa kawan melalui dyla ni erkk... arini budak sekolah menengah.. ni budak sekolah rendah plak...

Marsha~ said...

syokkan masa pregnant... byk benda boleh shopping.. dr hujung rambut smp hujung kaki..