Suria punya pasal...

Kui..kui..kui..ada satu kedai kain kat Sungai Besar...jualan penutupan kedai...murah2 gler dia jual kain pasang...1 meter cuma RM4 je tau...kedai lain jual 1 meter RM8 keatas...mmg untung kalau korang nk borong buat baju kurung....tapi sampai end of this month jer...
Mak mentua dan adik iparku borong sakan kain pasang ni... hubbyku beli kain utk buat baju melayu dia & Hazieq...
On the way blk Shah Alam semlm...hubbyku tiba2 singgah kat Suria, Sungai Besar lg...maybe dia teringat yg isterinya x der baju yg muat dah kot utk dipakai ke kenduri nanti...tu yg dgn baik hati dia singgah...kui...kui...kui...
Tiba2 aku teringat yg aku x der baju kurung utk ke kenduri di Melaka Ahad ni... aku pun belilah sepasang utk dipakai masa tu, satin angkasawan....
Dgn berkobarnya...mlm td aku potong kain tu utk dibuat baju kurung....hari ni aku nk anto jahit tepi....mlm ni bercantumlah baju kurung ku itu...
Ntah dari mana kerajinanku ini...he..he..he...berkobar2 nk jahit baju kurung sendiri...

0 comments: