Miscarriage...

Pagi2 aku sampai jer opis...Kak Jue bg tau aku yg Kak Linda bleeding lg awal pg td. Dlm kol 9 lbh Kak Linda msg aku doc bg tau yg janinnya x dpt diselamatkan lagi...Dlm kol 10 lbh dia dimasukkan ke labour room utk D&C kat Hospital Pusrawi Sg. Buloh...
Sedihnya hatiku ble mendengar perkara ni pg td...cz aku teringat saat2 aku mengharungi kandunganku yg kini sudah 27 weeks. Masa aku 2 bln lbh pun...aku pernah 2 kali bleeding... masa tu aku mmg sedih gler cz aku harap2 sgt kandunganku x der apa2 yg berlaku. Berkat doa dan ketabahanku...kandunganku selamat.
Masa 4 bln kebawah tu...aku mmg ratu MC. Boleh dikatakan sebulan tu seminggu dua jer aku hadir...yg lain aku kat umah berehat sepenuhnya...
Coz bler aku bergerak byk....pasti bleeding. Jalan pun cam org Jepun pakai kimono tu... Masa tu doc ckp plasentaku kat bawah...tu yg cpt bleeding.
Kak Linda ni aku dh citer psl dia kat entry aku yg lps2 kalau korang bacalah...dia mmg mengharapkan cahayamata yg ketiga ni...cz dah 9 thn br mengandung lagi...dia harap2 boy lah kali ni...tp ajal x panjang...tuhan lbh menyayangi janinnya...
Kak Linda kol aku dlm kol 1 td, sedih jer suara dia aku dgr.
Aku hanya dpt bg kata2 semangat utk Kak Linda tabah menghadapi dugaan dari Allah ini. Mungkin yg dikandungkan ni girl...Insyaallah 3,4 bulan lagi, Kak Linda pegnant lagi dan dikurniakan zuriat boy...amin....

0 comments: