Apa yang aku buat hari Sabtu...


Sabtu tu kan Wesak Day...semua org bercuti....tapi hubbyku jer yg keje...biasalah keje ngan kontraktor ni...x pernah sesenang nak bercuti...ada jer keje yg urgent kena settlekan...kui..kui...

Jadi utk hilangkan kebosanan aku di rumah lps hubbyku kluar dlm kol 9am...Aku baked marble kek....terajin sikit aku buat topping coklat atasnya..kui..kui...kui...

Lepas aje bakar kek, aku masak nasi lemak utk lunch kami....nasinya dlm periuk lupa nak snap...kui..kui...


Masa lunch tu..Aku n Hazieq je lah mkn nasi lemak ni...Hazieq ni suka membodek tau...
Dia ckp "sedaplah mummy masak nasi lemak ni"....sejuk hatiku yg masak...he...he..he...
Hazieq siap tambah lagi...Si Hazieq ni kalau nasi yg berperisa dia gemar skit...cam nasi lemak, nasi ayam, nasi dagang...etc...

Dah settle masak kek n nasi lemak....aku mulalah mencari idea apa yg aku nk buat...
Nak tau apa yg aku buat lps tu....aku menjahit...kui..kui..kui...
Aku jahit penutup mesin basuhku....lupa gak nk snap hasil kerja tanganku itu...
Ntah sape lah yg nk mkn sume yg aku masak tu....tunggu punya tunggu hubbyku kol 9pm baru sampai umah...
Nak tau apa yang dia belikan utk aku...ni dia kek lapis Sarawak.....


Hubbyku kata "this cake for Mother's Day".... sejuk skit hatiku bler hubbyku bawak blk buah tangan walaupun seharian dia tinggalkan kami kat umah....kui..kui..kui...thanx sayangku...
Sibuk si Hazieq soh potong cz dia nk mkn....
Cpt2 dia g ambik pisau nk soh aku potongkan utk dia, daddy n mummy...
Tu lah anak aku...kalau bab mkn or minum....mesti soh mkn sama2...kalau kita org ckp x nak..dia paksa gak sampai kita org mkn....dia mesti jerit atau nangis kalau kami x nk apa yg dia bg....
Terpaksa lah kami turutkan cz x nak dgr dia bising...kui..kui...kui...

3 comments:

FIESYAH said...

terluir tngk kek lapis sarawak tu...mesti sedap kan...& happy mother's day utk akak...

FIESYAH said...

terliur tngk kek lapis sarawak tu...mesti sedap kan & happy mother's day utk akak...

FIESYAH said...
This comment has been removed by the author.