Tersentak aku di Hari Ibu ini....


Pagi2 aku ajak hubbyku ke Pasar Car Boot kat tp Stadium Shah Alam...tp si Hazieq ni blm bgn2 lagi...nak kejutkan kasihan plak...jadi terpaksa tunggulah sehingga dia bangun...

Jadi aku buatlah kerja umah apa yang patut...hubbyku plak cuci aquarium ikan dia...

Dlm kol 9am lbh br Hazieq bgn....kami pun bersiap nk ke stadium....

Sampai di stadium dlm kol 10am, baru pusing satu baris org jual2 tu...Hazieq mengamuk nk beli mainan...kalau x dibelikan...aku x ble nk bersoping brg aku nanti....jd aku perkenankanlah hajatnya....pilih punya pilih inilah hasilnya yg dia nk beli..


Lps jer beli brg si Hazieq ni...aku tpon hubbyku cz x nampak dia kat mana....masa syok2 aku tpon ni ler... purse aku kena rembat....ada org seluk dlm handbag aku....

Nielah rupanya purse aku yg kena rembat...purse ni kakak aku yg kasi...tp panjang lagi jodohnya ngan aku....x sampai sejam aku dpt blk purse aku....



Nielah handbag aku yg mmg x der zip...tu yg senang org nk seluk tu...nie pun aku dpt cz beli brg2 Tupperware....



Dlm kol 10.30 kot kena copek...hubbyku terus ajak aku g buat polis report....mana x nya, sume kad2 yg penting ada dlm tu...duit tu x perlah...dah nak jd rezeki org tu...dahlah aku baru draw sblm g stadium...


Dah lah aku nk beranak..nk guna I/C...kalau x hari ni aku mesti cuti nk settlekan sume benda ni...nk buat I/C aku, Hazieq, driving license, kad nikah, kad insurance Hazieq, kad bank...etc




Dah lah nk kluar parking pun jam kt stadium tu...tiba2 nampak Balai Polis Bergerak..aku pun turun n tanya polis kat situ...dia kata g buat report kat Balai Sec 11...

lps jer tu ada seorang penjual kat stadium tu kol....dia kata "As'kum, ni Puan Asmahan ker? Saya ada jumpa purse puan dalam van saya....saya peniaga kat tapak 435"...aku teruslah pegi cari tempat akak tu berniaga....Alhamdulillah jodohku masih ada ngan purse aku tu....tp duitnya dah x der...RM100 ku melepas....syiling2 x nak plak diambilnya....kui..kui...kui...adalah lbh krg RM3


Hubbyku mulalah membebel itu ini...cz dah lama dah dia marah aku pakai handbag tu cz x der zip...dia kata senang org nak seluk....tup..tup..tup....terjadi plak peristiwa ni...


Terus blk umah aku change handbag....pakai handbag lamaku....

Aku suka handbag tu cz besar dan senang nk ltk sume brg....

Nanti kenalah cari handbag lain yg besar dan berzip....maybe lps deliver lah aku g soping handbag...kui..kui...kui....





2 comments:

DYLA said...

kak, nasib dia amik duit je kak. masalahnya org skang kuat copet di mana2

Deqnan said...

aah dyla...sib baik ambik duit jer..yg penting2 tu dia campak tmpt yg selamat...alhamdulillah...