Selesema...oh selesema...

Hari ni begitu terseksa hidupku...aku diserang selsema dah 3 hari. Tp hari ni paling teruk. Aku sukar gler nk bernafas. Dahlah dok dlm air-cond. Nak offkan yg lain nanti panas...aku slowkan pun ada yg complain panas...jd terpaksa lah aku tahan. Hanya vicks yg dpt membantu skit2 perjalanan hidungku utk bernafas...skali skala aku akan keluar dr ofis dok kat tangga ambil udara panas agar hidungku ok skit...
Mmg skrg musim org sakit kot...aku dah g klinik. Tp doc x bleh bg ubat yg kuat disebabkan aku pegnant...jd ubat tu hanya penahan jer...hari nie aje aku dah minum 4 botol air masak (kira2 6 liter lah...) x pernah aku habiskan air masak sebegini byk sepanjang hari kat ofis dr pg...cz aku ni susah skit nk minum air kosong...kalau air milo ke...limau ais ke...best gak...kui..kui...kui...
Kat ofis plak ari ni aku asyik dok kira rate for tender documents...pening ngan nombor je sepanjang hari...tu pun blm siap2 lg....x bleh nk concentrate...hidung tersekat jer...
Korang ada petua ke camne nk hilangkan selsema dgn cpt bg org pegnant cam aku nie??

0 comments: