1st Ramadhan...

Hari pertama berpuasa...aku ajak sepupu2 ku yg sekitar selangor berbuka puasa dirumahku... ini semua idea adik2 ku Didi & Uyu...aku ingat adikku Uyu tu dtg ler awal tolong aku...tp hampeh....kol 4.30 dia baru muncul...tolong masak nasi jer...kui..kui...kui...
Harraz hari tu meragam jer...nasiblah daddy ade...tu pun merengek jer...dia nk selsema berjangkit ngan daddy n Hazieq...tp aku tetap teruskan memasak cz dah jemput org x kan nk batalkan plak..kui..kui...mcm ler nk kenduri..he..he...
Aku masak Ketam Masak Lemak Cili Api, Ikan Kembung Masak Sweet Sour, Ayam Masak Merah, Kerabu Pucuk Paku, Agar2 Bandung dan Air Sirap Bandung Cream Soda.
Pastu kuih muih yg dia org bawak....
Sepupu2ku ni semua dah kahwin (3 couple jer)....
Ada yg dah pengantin lama dan ada yg fresh lg....
Yang lama tu dah 1 thn 3 bln tp blm dikurniakan anak lg....(yg tudung pink tu lah sepupuku, Mas Hidayu namanya)..suaminya si Ayie dah habis makan..aku lambat snap gambo...kui..kui.... lauk pun dh kosong baru ingat nk snap...
Yang fresh lagi sepupuku si Naufal Fahmi (yg t-shirt putih ngan isterinya si Naimah tudung biru muda tu)...baru jer 22 hari....
Sepupuku si Izdihar Fahmi ni dah 3 bln ...tarikh nikah dia jatuh pada tarikh aku melahirkan Harraz...(Izdi yg nampak kepala jer tu ngan isterinya Ummi Farha bertudung hitam)
Pastu 2 org lg tu adik aku Didi (baju putih merah) & Uyu(x der dlm gambo)....
Masa dia org sdg menjamu selera..aku minum jer pastu melayan karenah Harraz yg merengek2 ...
Lepas jer berbuka...dia org sume g bertarawih kat surau sebelah umah aku...(kaum adam jer pegi...) tapi isteri Izdi jer pergi gak bertarawih....aku dan yg lain ni bergosip2 ler.... he..he..he...
Kol 10pm baru umah aku sunyi sepi (tp Hazieq x pernah diam pun)...dia org berangkat pulang ke destinasi masing2....
Naufal dok kat Sepang, Mas dok kat Kota Kemuning dan Izdi dok kat Bangsar, Didi dok kat Cyberjaya dan Uyu dok kat Gombak....

0 comments: