4th Ramadhan

Juadah untuk berbuka hari ni cukup simple dan pantas aku sediakan...kui..kui...yg aku ckp mcm tu cz aku sampai umah kol 6.15pm...layan Harraz nenen sambil landing kat katil last2 aku terlelap...
Tiba2 anakku si Hazieq kejutkan aku bg tau yg daddy soh tpon balik...ntah ble tpon aku berbunyi dan Hazieq angkat pn aku x tersedar...
Aku pun kol hubbyku, dia tanya aku masak apa?Aku cakap blm masak..kui..kui...
Terus dia ckp msk yg simple2 jer nanti lps Maghrib kita keluar mkn & soping barang dapur....
Aku tgk jam dah menunjukkan 6.45pm....terus aku g ke dapur tgk apa yg ada....
Ingat nk masak maggi...tgk2 nasi sahur td masih ok...apa lagi aku teruslah buat nasi goreng....
Pastu goreng ayam & bergedil semlm yg byk aku buat utk soto.....he..he..he...
Dan buat air mango....nyum...nyum....




Lbh krg kol 8.15pm kami bertolak pergi ke Tesco....hubbyku ini mlm skip solat Terawih.... bkn apa..susu dan pampers anak2 dah nk habis...tu yg kena g soping ini mlm jugak....he..he...he...
Kol 10.45pm kami keluar dr Tesco dan mencari kedai makan...kebanyakan kedai tutup lg cz tukang masak dia org ni blk Thailand awal2 Ramadhan....
Jadi kami terus singgah kat Ani Sup Utara kat TTDI Jaya....cz kat sini x der pekerja Thai kot tu yg buka...he..he...
Tgklah anak aku tu dok melepak kat tepi kedai Ani Sup Utara menunggu daddy bayar bil.....


0 comments: