Buffet Ramadhan...

Satu hari lagi umat Islam akan menyambut Ramadhan Al-Mubarak...ble tiba jer Ramadhan, bebudak ofis aku sibuk tanya ble bos nk blanjer makan...(padahal yg tanya tu bkn Islam) tp dia org ni lbh excited cz masa ni lah dia org dpt mkn makanan yang lain dari hari biasa di bulan Ramadhan....semua tuju kat aku soh tanya bos...
Semlm aku dah tanya...bos soh aku arrangekan ble dan dimana...aku pun apa lagi menyibukkan diri cari kat internet...last2 aku tgk kat Sheraton Hotel Subang ada buat promosi for CitiBank Credit Card....Buy 1 Free 1....
Aku pun booked lah utk kami 16 org utk menjamu selera pada 26hb ni....he..he... nyum..nyum...nyum...bos aku ni mmg pemurah utk blanjer staf x kisah mahal mana...
Tapi x best lah kan jadi aku pilih yg promosi ni jer....kui..kui...aku tgk menu2 nyer pun best gak...
Last year kita org mkn kat Concorde Shah Alam..x best sgt ler...mahal jer yg lebih tp makanan hampeh...jgn marah...kui..kui...
Tapi ble dah berbuka ngan teman2 ofis ni...hatiku mulalah rasa x best. X sanggup rasa hati nk tinggalkan anak2 berbuka ngan daddynye tanpa aku disisi mereka...beginilah setiap tahun selepas aku dah bergelar seorang isteri dan mummy.
Masa 2005 (baru 3 bln nikah) time aku berbuka ngan bebudak ofis...hubbyku pun berbuka ngan clients jadi x lah rs bersalah, 2006 aku x keje jd selalu mkn ngan hubby & anak(ms tu Hazieq 3 bln), 2007 x sanggup tinggalkan hubby & anak, 2008 pun sama, 2009 ni lagi x sanggup rasanya...anak dah 2 org terpaksa ditinggalkan bersama hubbyku....tp nk buek camno...ofis aku ni kemut skit nk ajak family mkn2...lainlah ofis hubbyku slalu ajak family mkn2....

0 comments: