Cite-cite hari minggu...

Lps kerja hari Sabtu tu aku g Giant ngan Ana. X rancang pun tp secara spontan je kami nk ke sana...actually Ana mls nk tunggu hubby dia ambik kol 1pm jd dia nk ikut aku ronda2 kat Giant.
Kat Guardian aku beli calamine lotion utk Hazieq cz sian Hazieq slalu kena gigit nyamuk kat betis dia n ruam2 kat leher...pastu aku g Speedy Video belikan Hazieq VCD Ben 10. Lps tu beli lunch kat Macdonalds...aku belikan Hazieq happy meal Nuggets plus two mainan tambahan... mainan berupa projector LED dan mirror reveal btk bola (pokemon) dan Big Mac set (medium).
Tapi dah siap beli lunch kat Mac'D, tiba2 hubbyku anto msg ckp lps dia meeting kita mkn lunch sama2. Geram betul aku cz pg td ckp meeting kat Melaka.
Tapi aku x dpt blk lg lps tu cz jalan byk ditutup, ada perlumbaan basikal... lbh sejam gak menunggu kat Giant..nasiblah ada teman...x lah bosan berborak ngan Ana.
Ambik jer Hazieq nk nursery, terus g opis hubbyku. Kami lunch kat Ami Cafe bwh opis hubbyku jer...lps jer lunch, hubbyku bergerak ke Melaka. Aku & hazieq blk umah.
Sampai jer umah, Hazieq sibuk nk pasang vcd Ben 10. Aku bleh lah buat kerja umah dgn aman.
Aku jerang air utk ltk dlm termos, lama dah aku tunggu tp x bunyi2 gak. Rupanya gas dah habis...gas kat umah aku ni cukup jer 4 bln mesti habis punya...tponlah penjual gas soh anto tp dia ckp x der org nk anto...jd terpaksa tunggu esknya...
Letihnya mengerjakan rumah ni kan??? Malam tu aku & Hazieq tdo dgn nyenyaknya.
Hari Ahad tu, aku & Hazieq bersiap nk ke Pasar Tani kt tp Stadium Shah Alam tu...panas btl plak cuaca pg ni...sampai jer sana, Hazieq x dpt dikawal cz sana sini mainan. Macam2 yg dia nk beli. Semlm dia beli patung Power Rangers yg tiup tu, belon Spiderman dan buku mewarna Power Rangers 2 buah. Kalau aku x perkenankan hajatnya ni, haru aku dibuatnya. Dok melekat jer kat tp brg2 tu x nk bergerak.
Pastu satu lg tempat yg dia x nk bergerak, tempat org buat promosi mop lantai n wax cuci kereta. Hazieq ni suka beno dgr org ckp2 ni...yg kerumun kt situ sume org tua...dia sorang je bdk kecik yg nk tgk n dgr...pelikkan??? Sampai org sume dah beredar dia still terpacak kat situ nk dgr lg katanya...puas aku pujuk baru lah nk bergerak...
Dlm 2 jam gak kami pusing sana sini...pastu beli bihun sup utk lunch time...
Sampai jer umah, aku tpon lg penjual gas soh anto...aku rs sampai ke ptg aku call dah 3,4 kali tp x diantonye juga...x tau lah apasal mslhnya...
Dlm kol 6.30pm layan Hazieq main basikal kat taman dpn umah.
Malam ni aku masak guna rice cooker jer...nampaknya aku kena tunggu hubbyku blk dr Melaka hari Rabu ni baru dpt beli gas...malas dah nk tpon lg penjual gas tu...buat sakit hati jer...

0 comments: