Gara2 shopping barang keperluan...

Semlm blk jer keje...kami bersiap2 nk ke Tesco Shah Alam. Sampai jer Tesco, kami beli brg2 keperluan like diapers, susu, brg basah & sayur2an dan mcm2 lagilah aku beli utk penuhkan peti n kabinet dapurku tu....penuh satu troli aku sumbat....tu pun rs cam ada jer yg x terambil lagi...
Tapi aku ni x mcm org lain beli skali sbln jer...boleh dikatakan skali seminggu mesti g Tesco, ada jer brg yg nk dishoppingkan especially brg2 keperluan ler...ntah suka sgt ulang alik Tesco. Padahal office aku sblh Tesco jer...2,3 kali seminggu mkn lunch kat situ...kui..kui..kui...
Nak dijadikan cerita, tgh aku n hubbyku busy dok pilih brg2...Hazieq hilang dipandangan kami. Terus aku cuak...bayangkan bukan seminit tp 10 minit tau. Sesaat pun dia hilang dimata aku risau dah inikan pula 10 minit...mulalah hubbyku pusing setiap baris...aku plak p tunggu kat counter byr sambil tu jenguk2 kat escalator tkt dia trn ke bawah...dahlah akhir bln org br dpt gaji, ramai gler org kat Tesco mlm ni...
Sblm tu seingat aku, dia sibuk nk g counter nk byr buah strawberry yg dia nk mkn tu... cz aku ckp kalau nk mkn kena byr dulu...tu yg aku cari2 kt counter byr tu...tp x jugak nampak si Hazieq ni...perasaan aku time tu x tau nk ckp dah...mcm2 yg aku fikirkan sambil berdoa agar jumpa secepat mungkin... dah lah time tu ada seorg bdk lelaki tgh menangis..pun hilang dr parents dia...
Org tanya aku...tu ke bdk nya...aku ckp bkn. Cz Hazieq pakai singlet BEN 10 dan berseluar biru...bdk tu berbaju melayu hijau...Aku ngan hubbyku masing2 dok calling2 tanya dah jumpa belum...
10 minit tu...aku tgk dia dok menyelit kat ramai2 org kat counter bayar dgn sebks buah strawberrynye tu...sambil mata dia melilau cari mummy n daddynye kot...ble aku panggil dia, terus jer dia berlari menghampiri aku sambil ckp " tadikan Hazieq nk g byr ni".... terus aku dukung dia...takut dah nk lpskan...tp dia memberontak marah didukung...
Syukur aku dah jumpa anakku dlm masa 10 minit...terus hubbyku soh aku beratur byr brg2 tu biar dia dukung Hazieq....

0 comments: